Skip to main content

family #4 : adeq aku ler,,


saje~



asSalamualaikum w.b.t



sudah sebulan menyepi, akhirnya terasa ingin menukilkan sesuatu untuk tatapan para pembaca yang menanti tulisan mengar0tku. hahah!


p0y0~


perasan~


0ke, sepanjang cuti semester lepas yang bernilai 1 bulan lebih, aku cam besa d0k umah sambil g0yang kaki jadi 0wg yang berguna. lama juga aku cuti dari segala2 nya. buku2 yang k0n0nnya aku nak baca, tergendala la jugak niat di hati. tapi, aku baca jugak,, sikit....



************************************************



time cuti aku agak selalu la juga start m0t0, rempit punya p0y0 sekadar nak pergi pekan. he. sure2 la aku x kese0rangan. aku pegi ngan adeq first aku, qusyairy bin n0h a.k.a ayie.


aku ngan ayie rapat sejak dia baby agi. sek0la sesama sampai aku darjah satu p0wn dia d0k satu kelas ngan aku. he, just sek0la agama ja. pastu bila aku naek darjah dua, dia sekali lagi blajaq kat darjah satu. 0f c0urse la c0z sek0la kebangsaan dia bawu terkedek-kedek nak mas0k darjah satu. he~



member2 dia adalah member aku jugak. sama la jugak ngan member aku, adalah member dia. just untuk zaman sek0la la. kal0 sekarang x dak sapa dari member aku jadik member dia baek di fb mahup0n secara langs0ng. bet0i la kan?? he.



masa aku f0rm 5 lagi la ketara kamcingnya member aku ngan dia. macam si ayie uh satu kelas jugak ngan aku. tambahan pulak ayie ni pengawas, sah2 la dy0rg ngam ja. kal0 aku plak, b0san2 ja aku d0k ushar2 kelas adeq aku wat muka p0y0 dan dud0k la ngan dak2 p0mpuan member adeq aku, sembang2 menda mengar0t. yang luahkan perasaan p0wn ada. biaq p la. k0rang citer kat aku, sejam kemudian aku lupa balek. he. panggil p0wn sama ja, picha. x salah.



satu agi, perangai ayie nie suka usik, kac0, buli, ejek, dan jugak sakat 0wg. aku p0wn kena jugak. ada satu yang aku paling saket hati dan rase x bley bla.


ayie : weyh, k0 suke x lelaki b0ncit???
aku : x, nape??
ayie : k0 jangan x suka sangat.... hahhahh!!!!
aku : nape????
ayie : sebab laki k0 per0t b0ncit!!! hahhah!! b0ncit... b0ncit.. picha suka laki b0ncit!! hahha!!



betapa bengkeknya aku.. tuh bl0m lagi. dia p habaq kat bibik (macik) aku. x pasal2 pulak tuh.



ayie : bik, nak tawu x??? picha kan...
aku : ???? (muka blur)

bibik siah : nape2??
ayie : picha kan suka lelaki yang b0ncit.. bibik carik kan la... hahha!!!
aku : kuang asam...


dan bila aku balek kampung dia akan cakap laki aku b0ncit dan gem0k serta b0r0i!!dia jugak cakap nak ikat laki aku kat p0k0k belakang umah, dan wat per0t laki aku cam tempat tumbuk2 cam 0wg berlatih gusti lah lagak nya gitu. eii,,,, bengkek!!!


dan disebabkan tu, aku panggil dia raksasa, b0ncit, p0y0, dan.... tu ja k0wt. he. aku panggel, dia sahut ja, redh0 lah tu. hehe.



************************************************



0ke. yang aku nak citer nie pasal kit0rang yang d0k jalan p pekan , kedai , dan p mana2 la dengan dia. sure2 dan jugak agak k0mp0m la kit0rang dipandang slek 0leh semua peringkat umur dan g0l0ngan. dia adeq aku la wey.. tapi, lantak p la ampa nak kata apa. yang penting aku x macam p0mpuan2 laen yang nek m0t0r ngan mamat bukan mahram depa..



haha!! agak bangga disitu~



first sekali time aku ngan ayie nak wat ic bawu. saja ja kit0rang. mengada2. he. nak citer kat sini kit0rang p berdua nek m0t0r eg0 dengan muka p0y0 yang x eg0. he. adalah macik s0wg ni yang d0k sebelah aku. dia igt aku pegi jpn sabak uh ngan member sek0la atau p0wn bahasa kasaq nya " pakwe ".



errr,,,, perlu ka???


s0 aku cakap la dengan bahasa yang terlalu s0pan lagi santun beserta int0nasi yang x carik pasal dengan 0wg tua.



" x la macik, dia adeq saya. memang dia lbey tinggi, lelaki kan, biasa lah tu "



s0pan x?? x k0wt. k0rang x dgq sebab tu lah k0rang kata cam besa ja. 0ke. tuh 0ke agi. time makan pulak laen cerita nya. ada la jugak beberapa 0wg p0mpuan yang ushar2 adeq aku. bila aku pandang depa wat muka cuak. k0n0 aku nak jeles la tuh. x dak makna nya la weyh...



agak2 nya , cam na la muka adeq si picha nie ea??? nak teng0k??? x ensem p0wn. single,,,, k0wt~




adeq aku ler,,




agak2 k0rang la,, ketinggian aku paras mana kal0 nak diukur melalui ketinggian ayie??? cube teka.. mana tawu bet0l. kal0 bet0l aku akan berusaha semaksima dan apa-apa lah untuk tidak memberi apa-apa kepada sesiapa yang dapat menjawab.. he~



***********************************************


entry kali nie x bermaks0d nak pr0m0te adeq aku 0r pr0m0te nak jadik adeq ipar aku. he. saja nak meluahkan ketidak puasan hati terhadap segelintir masyarakat yang langs0ng x amek peduli tentang sensitiviti aku yang keluar jalan2 dengan adeq aku. tuh bl0m agi citer pasal aku ngan si gem0k pusing2 kampung. memang aku suka jalan2. he.



disebabkan nila sebelanga, r0sak binasa susu tep0ng zaid satu b0t0l. he. tapi, peduli apa kat depa. aku x macam tu, 0ke.



tiba2 terindu adeq2 aku yang berderet d0plas 0wg tuh. he.



^_^



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

kancil

dua minggu lepas aku dapat lesen encik bapak tekad untuk membelikan aku seek0r kancil. aku berharap sangat dapat ikan kelisa time tu. tapi. it's 0kay. syukur la nakk.  expectati0n.  encik bapak dan puan emak beranggapan aku telah mahir memandu setelah lulus ujian memandu. malah sejurus lulus aku terus dikurniakan kancil. ha ha. memang tak lah. ke laut. first time aku drive kancil encik bapak.. macam tak pernah drive lagak nya. abang ayie siap kutuk aku lagi macam mana la aku b0leh lulus bila dia teng0k aku memandu. dengan mati tengah jalan nya. tak c0nfident naik bukit. mati kat atas bukit. what the ikan..  aku p0n pelik dengan diri sendiri macam mana depan abang JPJ time ujian hari tu dengan mudahnya aku pass. ini semua berkat d0a parent. aku yakin. dah la kancil encik bapak tu manual. 0key what. dan aku tak pernah drive aut0 sampai hari ni. tarikh aku publish p0st ni. siyes beb!  banyak kenangan aku dengan kancil. s0. aku namakan kancil encik bapak tu den

simpan

aku ada masalah dengan perkataan "simpan". mungkin juga dengan tabiat aku yang agak b0r0i  b0r0s apabila bersh0pping. sama ada 0nline atau p0n 0ffline. puii. selagi d0mpet tak nipis.. tah pape aku beli. dan end up kena marah dengan encik laki sebab duit tetiba habis. tipikal p0mpuan. memang kejenya habiskan duit. masa aku belajar kat maktab. setiap semester akan dapat elaun. dan setiap kali dapat elaun aku akan ke tabung haji dengan amiza untuk simpan seribu. dan selebihnya aku berf0ya-f0ya selama tiga bulan. masa tu macam-macam aku mengidam. biasa la. student baru nak up. masa tu lah nak breakfast lunch dinner kepsi ciken rais shop beger king sikret resepi piza hut ciken cop nasi ayam penyet bai kul belog dunkin donat big epal perghh. tak cuk0p pulak tu dengan sh0pping baju seluar beg purse kasut heels sandal tudung anak tudung shawl barang mekap gincu bedak skincare skirt blouse cardigan dress jubah baju kurung. lagi. alat tulis untuk melukis. bermacam-macam pen aku

Perkampungan Portugis, Melaka

sembilan mac dua ribu tiga belas. seusai daurah sirah nabawiyah tamat tepat jam empat tiga puluh minit petang (k0wt), kami pelajar kuliah pismp 3.02 dan pismp 3.05 mengadakan perjumpaan terbuka di tempat yang tertutup berkenaan pr0gram jelajah etnik masyarakat serani, melaka. huuu aku lupa nama pr0gram. s0, reka sendiri. sepl0h mac dua ribu tiga belas. tepat jam lapan pagi kami berkumpul di garaj bas menanti ketibaan beliau pacik bas bersama basnya yang dalam minda kami betapa buruk nya bas tersebut. mungkin pengaruh kami yang  dim0m0kkan dengan imaginasi bahawa semua bas sek0lah adalah buruk tahap gaban. pergh! semua mengumpat ketidakpuasan hati.. astaghfirullah. pepagi da dapat hadiah pakej seribu ta0n d0k neraka free-free ja. aku la tu. the bus..err selama hampir satu atau dua jam menunggu pacik bas, akhirnya beliau datang jugak membawa basnya yang tersergam indah berbanding bas pekerja kilang. alhamdulillah. kami bakal guru yang jakun berserta batak berjala