Skip to main content

diari nak makan




aku memang suka makan. kal0 b0ring-b0ring tu ade je yang aku pk nak makan ape. kadang-kadang time meeting aku b0ring dengar mende-mende dunia ni aku list kan banyak-banyak apa aku nak makan hari tu. padahal bila balik rumah aku tak dapat pon ape yang aku gigih pikirkan tu. dan kadang-kadang lesap camtu je dari ingatan aku. ha ha.


satu. kepsi.

aku tak da la suka sangat dengan kepsi ni. tapi kal0 dah lama tak makan, aku akan terngiang-ngiang. dan k0nfem pegi terus. ha ha. dulu masa aku intership sens0rang kat bangi, aku selalu lunch kepsi sens0rang. nampak l0nely sangat, ha ha. memang p0n. dan lama-lama aku perasan berat aku bertambah berganda-ganda dan aku serta merta st0p makan kepsi untuk beberapa hari je la.

dulu aku suka 0rder set nasi, ayam satu dan sup. tapi sekarang dah tak ada sup. b0ley tercekik mak cik tawww. tapi aku 0rder jugak yang nasik sebab lapar. kal0 ayam aku amek spicy dan 0fk0s bahagian dada. selalunya tak 0rder p0n signature baru. malas nak try cuba test mende baru yang selalunya tak kena p0n dengan tekak. type mende ni teringat pulak cizi wejes. feveret for ever lah. kentang putar yang penuh msg tu. ha ha. k0sl0w. dan aku suka jugak c0l0nel beger. sebab dia simple dan murah.


dua. mekdi.

aku dulu memang b0ik0t hidup-hidup la mekdi ni. padahal tak dak duit nak pegi beli. dan jugak tak dak kenderaan sendiri nak pegi. tapi bila dah ada kete sendiri tak dak pulak aku gigih pegi beli. aku mula kenal mekdi ni lepas kawin. ha ha. encik laki yang t0l0ng 0rder kan. dan lama-lama aku ketagih. ha ha.

aku suka mekciken sama macam k0l0nel beger. ada hari tu aku s0h ecah belikan k0l0nel beger kat kepsi, tapi aku tak ingat nama nya. jadi aku sebut mekciken. ecah pulak kata mana ada tu kak. ha ha. dan dia p0n mana pernah 0rder mende cikai-cikai camtu. jadi aku kansel 0rder. tutup kes. tapi. beger-beger lain p0n aku suka. memang hantu beger la . beger king p0n aku suka. eyh..

aku juga suka kan bubur mekdi. bubur ayam. bubur ayam mekdi. panas dan enak bubur ayam.... selalu amek yang medium dan memang hepi lah. ada hari tu aku kebulur sangat. dan encik laki aku 0rder kan dua terus set medium bubur mekdi.ha ha ha ha ha ha

0re0 mekfluri. fuhh. aku jarang try perisa lain. selalu memang 0re0 je. b0ley katakan masa pregnant aku 0rder hari-hari dan setiap kali aku teringat, balik sek0lah aku drive sens0rang pegi mekdi rawang 0r mekdi anggun. gigih. dan kal0 cuti p0n memang aku p0w encik laki. dan disebabkan kekerapan itu, masa bulan ke tujuh kehamilan suara aku bertukar. ha ha ha. hilang suara lemak merdu. sampai student p0n tegur suara aku macam raksasa. tak guna betul.


tiga. kul bel0g

awal-awal penglibatan, aku selalu 0rder sm00thies apple. k0n0n lemak-lemak masam la. dan k0n0n menu diet la. epal kan. ha ha. k0n0n. dan tak lama kemudian aku terjebak dengan 0re0. haaaa ni la permulaan aku jatuh cinta dengan 0re0 mekfluri. dan seterusnya hanya 0rder 0re0 je ..

ada masa pregnant, aku teringinnn sangat kulbel0g. tapi aku tak nak 0re0. b0ring. aku amek sm00thies strawberry.. alahhhh. sedapnya..

aku cuma nak habaq. yang aku. kene. pantang ais. stresssss sangat. dah.


empat. nasi ayam penyet.

pk p0n b0ley meleleh air liur. hu hu. masa kat maktab, femes ayam penyet bhai. sebab masa tu dia paling murah. paling sedap. paling pedas. paling banyakk. memang tempat feveret budak maktab. laki perempuan tak kesah p0n duduk warung buruk tu, janji sedap. kadang ada yang rajin t0l0ng tapawkan. makan la kami ramai-ramai kat bilik k0lej kediaman.

masa tu aku la paling kuat makan. tambahan pula aku kurus. ha ha. kal0 kawan-kawan tak habis, aku 0ffer habiskan. dan selalunya shima la yang bagi aku. bila bayang kan.. ya Allahhh.. banyak tu aku habiskan s0rang. tapi sebab sedap aku tak pk ape p0n. ha ha ha. masa batch kami dah final year, bhai tu belanja kami satu batch ayam penyet dia. dengan syarat makan di kedai la. hebat betul penangan kami. batch yang lain tak dak pulak dia belanja. agaknya la. tak dak kabar p0n kan.. batch kami ni memang kec0 sikit. ha ha

lepas habis belajar, aku mula berkenalan dengan w0ng s0l0. masa zaman belajar, tak mampu nak pegi w0ng s0l0. tawu p0n tak. acik ain , acik masrun dan encik laki yang bawa masa festime tu. bila pk bab makan nasi ayam penyet ni.. ser0n0k betul hati aku. ha ha.

dekat aeon mall rawang dulu ada ayam penyet. selalu la jugak aku tapaw. tapi.. tak lama kemudian.. pufff hilang. dan dan bertukar kulit jadik beger king. konfem tak ramai sambutan.


lima. lasagna

masa aku bertunang dulu, akak yang selalu buatkan aku lasagna ada suggest kat encik laki aku untuk bagi hantaran lasagna. ha ha je aku dengar. pelik jugak la masa dengar tu. rupanya d0rang kamceng. dah lama kawan sebelum aku kenal dua dua 0rang tu lagi. akak tu kira macik-macik bawang la. mulut dia.. ya Allahh.. kep0h semacam. eh. citer pasal dia pulak. tapi aku nak cakap yang dia buat lasagna dengan pizza sedap. dan semenjak itu, kadang-kadang encik laki tempahkan lasagna untuk aku. dan dia tawu aku suka sangat makan. makan. dan makan.


Comments

Popular posts from this blog

kancil

dua minggu lepas aku dapat lesen encik bapak tekad untuk membelikan aku seek0r kancil. aku berharap sangat dapat ikan kelisa time tu. tapi. it's 0kay. syukur la nakk.  expectati0n.  encik bapak dan puan emak beranggapan aku telah mahir memandu setelah lulus ujian memandu. malah sejurus lulus aku terus dikurniakan kancil. ha ha. memang tak lah. ke laut. first time aku drive kancil encik bapak.. macam tak pernah drive lagak nya. abang ayie siap kutuk aku lagi macam mana la aku b0leh lulus bila dia teng0k aku memandu. dengan mati tengah jalan nya. tak c0nfident naik bukit. mati kat atas bukit. what the ikan..  aku p0n pelik dengan diri sendiri macam mana depan abang JPJ time ujian hari tu dengan mudahnya aku pass. ini semua berkat d0a parent. aku yakin. dah la kancil encik bapak tu manual. 0key what. dan aku tak pernah drive aut0 sampai hari ni. tarikh aku publish p0st ni. siyes beb!  banyak kenangan aku dengan kancil. s0. aku namakan kancil encik bapak tu den

simpan

aku ada masalah dengan perkataan "simpan". mungkin juga dengan tabiat aku yang agak b0r0i  b0r0s apabila bersh0pping. sama ada 0nline atau p0n 0ffline. puii. selagi d0mpet tak nipis.. tah pape aku beli. dan end up kena marah dengan encik laki sebab duit tetiba habis. tipikal p0mpuan. memang kejenya habiskan duit. masa aku belajar kat maktab. setiap semester akan dapat elaun. dan setiap kali dapat elaun aku akan ke tabung haji dengan amiza untuk simpan seribu. dan selebihnya aku berf0ya-f0ya selama tiga bulan. masa tu macam-macam aku mengidam. biasa la. student baru nak up. masa tu lah nak breakfast lunch dinner kepsi ciken rais shop beger king sikret resepi piza hut ciken cop nasi ayam penyet bai kul belog dunkin donat big epal perghh. tak cuk0p pulak tu dengan sh0pping baju seluar beg purse kasut heels sandal tudung anak tudung shawl barang mekap gincu bedak skincare skirt blouse cardigan dress jubah baju kurung. lagi. alat tulis untuk melukis. bermacam-macam pen aku

Perkampungan Portugis, Melaka

sembilan mac dua ribu tiga belas. seusai daurah sirah nabawiyah tamat tepat jam empat tiga puluh minit petang (k0wt), kami pelajar kuliah pismp 3.02 dan pismp 3.05 mengadakan perjumpaan terbuka di tempat yang tertutup berkenaan pr0gram jelajah etnik masyarakat serani, melaka. huuu aku lupa nama pr0gram. s0, reka sendiri. sepl0h mac dua ribu tiga belas. tepat jam lapan pagi kami berkumpul di garaj bas menanti ketibaan beliau pacik bas bersama basnya yang dalam minda kami betapa buruk nya bas tersebut. mungkin pengaruh kami yang  dim0m0kkan dengan imaginasi bahawa semua bas sek0lah adalah buruk tahap gaban. pergh! semua mengumpat ketidakpuasan hati.. astaghfirullah. pepagi da dapat hadiah pakej seribu ta0n d0k neraka free-free ja. aku la tu. the bus..err selama hampir satu atau dua jam menunggu pacik bas, akhirnya beliau datang jugak membawa basnya yang tersergam indah berbanding bas pekerja kilang. alhamdulillah. kami bakal guru yang jakun berserta batak berjala